INFORMACJA DOTYCZĄCA ZDALNEGO NAUCZANIA

 

W związku z komunikatem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 5 listopada 2020 r. zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, trwające od 19 października 2020 r., będą realizowane do 29 listopada 2020 r.

 

Dyrektor  Wiesława Krysztofowicz

 

6.11.2020 r.

 ZARZĄDZENIE NR 7/20/21

Dyrektora IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni

z dnia 17 października 2020 r.

 

  1. W związku z opublikowaniem na stronie internetowej MEN (https://www.gov.pl/web/edukacja/nowe-zasady-profilaktyki-przeciw-covid-19) obowiązujących w części od 17 X 2020 oraz w kolejnej części od 19 X 2020 "nowych zasad bezpieczeństwa" oraz funkcjonowania szkół ponadpodstawowych w tzw. czerwonej strefie, do której został zaliczony cały teren w granicach administracyjnych miasta Gdyni (informacja opublikowana na oficjalnej stronie Urzędu Miejskiego Gdyni: https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/gdynia-w-czerwonej-strefie-zakazen-covid-19,552561), od dnia 19 października 2020r., aż do odwołania nauczanie uczniów w IX Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni będzie realizowane z wykorzystaniem technik i metod nauczania na odległość (zdalnie)
  2. Warunki prowadzenia nauki zdalnej są określone w Zarządzeniu Dyrektora IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni Nr 9/19/20 z dnia 25 marca 2020 r.
  3. Nauczyciele – wychowawcy do dnia 19 października 2020 r. ustalą w porozumieniu z uczniami i ich rodzicami i przedstawią Dyrektorowi IX Liceum Ogólnokształcącego wykaz uczniów, którzy z powodu niepełnosprawności lub innych przyczyn np. braku warunków domowych, nie będą mogli realizować nauki w systemie zdalnym.
  4. Kierownik administracyjny wraz z administratorem systemów komputerowych przygotują do dnia 19 października 2020 r. warunki do nauki zdalnej z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych IX Liceum Ogólnokształcącego dla uczniów, o których mowa w pkt. 3 Zarządzenia.
  5. Wicedyrektor Marcin Góralski i wicedyrektor Krzysztof Brodziński z dniem 19 października 2020 r. przystąpią do przygotowywania szkoły do prowadzenia nauki w systemie hybrydowym na wypadek wprowadzenia na terenie Gdyni strefy żółtej. Do dnia 30 października 2020 r. przedstawią założenia organizacyjne prowadzenia nauki w systemie hybrydowym.   



    Wiesława Krysztofowicz
    Dyrektor IX Liceum Ogólnokształcącego

 

W dniach 14-16 października 2015 roku, nasza szkoła zorganizowała wycieczkę edukacyjną do Warszawy. W ciągu zaledwie trzech dni udało nam się odwiedzić wiele miejsc ważnych historycznie oraz istotnych dla naszego dzisiejszego społeczeństwa, między innymi : Muzeum Powstania Warszawskiego, budynek Parlamentu czy Stadion Narodowy. Oto krótkie wypowiedzi uczestników tej wycieczki, ich przeżycia i odczucia związane z odwiedzonymi obiektami.


" Pałac w Wilanowie i Łazienki warszawskie spodobały mi się najbardziej. Pałac utrzymany w podniosłym stylu, posągi i rzeźby stworzone na wzór rzymskich bohaterów wywarły na mnie najlepsze wrażenie. W Łazienkach panuje, jednak, bardziej romantyczna aura. Cichy park, szum wody i widok przepięknych dostojnych pawi wprawił mnie w zachwyt i zadumę."
-Widrowska Weronika  

" Podczas wizyty w Warszawie najbardziej podobała mi się wizyta w Parlamencie RP. Mogliśmy zobaczyć Salę Kolumnową, salę posiedzeń Sejmu oraz drzwi gabinetów Prezydenta RP oraz Prezesa Rady Ministrów. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji, a także była to doskonała okazja do powtórki przed maturą."
-Kleisa Karolina                

" Jednym z piękniejszych miejsc w Warszawie jest Starówka. Zachwyciła mnie wiernie zrekonstruowana architektura tego miejsca, które zostało niemal całkowicie zniszczone podczas II Wojny Światowej. Szczególnie urzekł mnie tam panujący klimat. "
-Łukaszewicz   Wiktoria          

" Najbardziej podobała mi się wizyta w Giełdzie Wymiany Papierów Wartościowych. Duży budynek z marmurowymi posadzkami wywarł na mnie ogromne wrażenie. Pani przewodnik po oprowadzeniu grupy po gmachu giełdy, opowiedziała nam jak działa giełda. Dzięki niej wiem co zrobić, żeby zainwestować pieniądze oraz czym się różni wykupienie akcji od obligacji."                                          
-Kunath Martyna

" Podczas wycieczki wybraliśmy się do Muzeum Fryderyka Chopina, które zostało wybrane jako najlepsze muzeum w Polsce. Według mnie zdecydowanie zasłużenie. Muzeum spełniło moje wszelkie oczekiwania, wyglądało bardzo spektakularnie oraz zawierało wiele interesujących eksponatów np. kosmyk włosów Chopina. Posiadało również specjalne pomieszczenie, gdzie można było posłuchać kompozycji artysty. Na chwilę zapomniałem o życiowych problemach i przeniosłem się do świata Chopina."
-Rogal Jakub

" Najbardziej atrakcyjnym punktem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Mogłam zobaczyć miejsca, do których dostęp mają tylko piłkarze i poczuć się jak oni w trakcie meczu. Każdy powinien zobaczyć te tysiące miejsc na trybunach i poczuć zew pozytywnych meczowych emocji."

-Machnikowska Daniela

" Podczas zwiedzania Warszawy najbardziej spodobały mi się Powązki. Jest to niezwykłe miejsce, pełne historycznych faktów, tajemnic oraz pięknej architektury. Nawet ktoś nie interesujący się historią byłby zachwycony wspaniałą rzeźbą i biografią ludzi, którzy tam spoczęli."
-Neumueller Marta

Muzeum Powstania Warszawskiego było jednym z najbardziej wyczekiwanych miejsc w naszym programie. Lekcja pt. " Jeden dzień z powstania", jaką tam przeszliśmy, pomogła nam lepiej zrozumieć i poczuć tragizm tamtych wydarzeń. Szczególnie dało nam do myślenia zadanie, które mieliśmy wykonać, a mianowicie, opisać wspomnienia z jednego dnia powstania poszczególnych osób biorących w nim udział. Oto przykład tego, co stworzyliśmy po tym, jak bliżej poznaliśmy i zrozumieliśmy życie tych ludzi-bohaterów: