Deklaracja dostępności
IX Liceum Ogólnokształcące im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły .
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2014-01-20.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-13.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- brak dostępności mediów zmiennych w czasie ze względu na niezamieszczanie plików audio-video na stronie
- brak kontroli odtwarzania dźwięku ze względu na niezamieszczanie plików audio-video na stronie
- brak treści spod kursora lub fokusa, możliwości dostosowania czasu, wstrzymywania (pauzy), zatrzymywania, ukrywania
- brak możliwości pominięcia bloków oraz wielu sposobów na zlokalizowanie strony
- brak sposobów wprowadzania danych ze względu na brak modułów wprowadzania danych
- brak pomocy przy wprowadzaniu informacji ze względu na brak modułów wprowadzania danych
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-01-13. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: sekretariat@ixlo.edu.gdynia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 586614363. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Orłowskiej. Wejście do budynku szkoły jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych . Do wejścia można przejść z parkingu dla samochodów osobowych, Znajduje się wydzielone miejsce dla postoju samochodów dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
- W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
- Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.